HOTLINE:|>> 012-2584831 EN.NIZAM ATAU 012-2956994 HJ.IBRAHIM

Friday 6 January 2012

BMW I8 - Salah satu daripada bintang-bintang dalam MI-4

Baru-baru ini saya telah menonton filem blok Buster terkini MI-4 dibintangi Tom Cruise yang juga merupakan salah satu pengeluar filem. Saya rasa ia adalah cara yang baik sepakan bermula Tahun Baru walaupun filem itu di rumah pawagam sejak Disember 2011




Pada hampir di akhir cerita filem, salah satu yang dimenangi kereta yang diketengahkan memegang perhatian saya. Pada masa itu, saya berkata yang BMW I5 kerana ia hampir menyerupai penampilan fizikal yang sama. Tetapi seperti yang saya mencari dan melihat ke dalam maklumat lanjut kereta, ia merupakan satu BMW I8.


Saya sebenarnya mendapat dengan betul apabila saya memutuskan untuk menulis rencana tentang kereta ini yang telah digunakan dalam filem. Dan kini di sini. A I8 BMW sebagai pembuat kereta Jerman menerangkan dalam laman web mereka adalah 'kereta sport yang paling progresif dan inovatif'. Seperti yang saya telah membaca melalui ringkasan, BMW I8 boleh mencecah 100 kilometer sejam dalam tempoh hanya kurang daripada 5 saat. Ia adalah Plugin di dalam kenderaan Hibrid powered by Enjin Pembakaran dan Motor Elektrik.


Reka bentuk kereta yang dianggap oleh BMW sebagai emosi juga boleh dianggap sebagai 'Icon An Kemajuan' yang juga dinyatakan di laman web mereka. Bagi saya, reka bentuk kenderaan ini memberi erti baru dalam perkataan - 'kecanggihan'. Saya menganggap I8 BMW dengan reka bentuk yang canggih. Minit saya melihat kereta itu, saya baru ini boleh melihat semua kenderaan pada masa akan datang. Jika ini berlaku, ia akan membuktikan bahawa kereta BMW Jerman sentiasa memimpin jalan.
I8 BMW adalah salah satu kereta konsep terbaru dari BMW yang cekap, dinamik dan emosi dalam reka bentuk. Melihat ini di salah satu daripada jalan raya Malaysia pada masa akan datang akan bermakna kemajuan dalam industri automotif negara ini juga.

Reference, Image Source: http://www.bmw-i.com/en_ww/bmw-i8/#bmw-i8-concept-emotional-dynamic-and-efficient, Google Images

0 ulasan:

Post a Comment