HOTLINE:|>> 012-2584831 EN.NIZAM ATAU 012-2956994 HJ.IBRAHIM

Friday 6 January 2012

Tips tambahan tentang bagaimana untuk menyimpan lebih banyak gas.


Harga bahan api di Malaysia adalah jelas lebih rendah berbanding dengan negara-negara Asia lain seperti Thailand, Filipina dan lain-lain. Tetapi itu tidak memberi kita peluang hanya langkah pada pemecut gas daripada kenderaan kami menyentuh lantai setiap kali kita berada di jalan raya. Dalam erti kata lain, marilah kita menghargai ini dan menikmati yang mempunyai keistimewaan itu. Dengan itu, di sini adalah beberapa tips tambahan tentang bagaimana untuk menyimpan lebih banyak gas:

1. Jangan gunakan kereta anda!

Saya tahu ini kedengaran tidak masuk akal. Tetapi berfikir sekali lagi, ini adalah cara terbaik untuk menjimatkan bahan api. Kita sentiasa boleh berjalan atau menggunakan basikal jika jarak hanya pendek. Kita mendapat senaman yang diperlukan, baik untuk dompet dan baik untuk alam sekitar. Gunakan carpool dan melatih, bergabung perjalanan membeli-belah anda. Dan sebelum menggunakan kereta anda, tanya diri anda soalan ini - Adakah perjalanan ini perlu?

2. Jangan memandu pantas.

Rpm yang lebih tinggi (Revolusi per Saat), enjin anda menggunakan petrol (gas). Sudah pasti, memandu pantas pada setiap masa adalah tidak bahan api menjimatkan. Ikuti had laju; pastikan rpm anda pada tahap yang paling berkesan, dan sudah tentu tidak memandu berpuasa semasa anda boleh. Anda menjimatkan bahan api dan pada masa yang sama anda berasa selamat.

3. Air Penapis Semak
Penapis udara yang tersumbat dengan habuk dan kotor akan mengehadkan aliran udara ke dalam enjin dan akan kos rendah dan hasil kepada penggunaan ekonomi yang lemah. Adakah ia dibersihkan oleh udara tekanan tinggi dari pemampat udara; ini biasanya dilakukan di bengkel apabila anda perkhidmatan kereta anda. Dengan baik, anda juga boleh membuang udara menapis diri sendiri dan ia ditoreh pada dinding atau atas alasan untuk menghapuskan beberapa debu yang terperangkap di dalam. Ia sentiasa dijumpai sama ada di atas enjin anda, yang terletak di sebelah kiri atau kanan. Ia hampir sentiasa persegi atau segi empat tepat dalam bentuk dan dijamin oleh klip logam pada sebelah perlindungan. Huraian ini adalah untuk kenderaan moden.

Tayar yang tidak melambung pada tekanan udara kanan memberi lebih banyak rintangan apabila bergolek dan memberikan sebab untuk enjin anda untuk membakar bahan api yang lebih untuk menjaga kereta anda berjalan. Anda sentiasa boleh berhenti oleh mana-mana stesen minyak dan mempunyai tekanan tayar anda memeriksa sekurang-kurangnya sekali sebulan. Pastikan mengembung tayar anda apabila mereka sejuk. Tayar yang mempunyai suhu yang tinggi yang disebabkan oleh penggunaan boleh meningkatkan tekanan udara, lantas memberikan anda membaca palsu yang tinggi.

5. Percepatan Waktu yang baik

Mempercepatkan pada rpm tinggi (kelajuan peningkatan mendadak) dan melanggar atau berhenti terus pasti membazirkan bahan api. Langkah pada pedal gas perlahan-lahan apabila anda meningkatkan kelajuan anda bahawa penghantaran boleh beralih ke gear yang lebih tinggi dan melepaskan mendahului masa apabila perlu untuk melambatkan atau pergi ke noktah sebelum memukul rehat.

Mungkin kebanyakan kamu mempunyai pengetahuan ini dan ini adalah perkara baru. Bagaimanapun, tips yang saya telah ditetapkan di sini adalah hanya satu lagi peringatan mesra kepada semua pembaca kami yang dihargai. Mari kita cuba yang terbaik untuk terus menjalankan barang-barang ini dalam aktiviti pemanduan harian kita ...

0 ulasan:

Post a Comment