HOTLINE:|>> 012-2584831 EN.NIZAM ATAU 012-2956994 HJ.IBRAHIM

Friday 6 January 2012

M157 Engine: Speed ​​+ Fuel-Kecekapan

Siapa kata kereta tidak boleh bahan api yang cekap dan mempunyai prestasi yang super pada masa yang sama? Sedemikian boleh dilihat dalam AMG Mercedes dengan model yang baru dibangunkan, M152 baru V-8 yang akan diletakkan secara eksklusif di AMG 2012 slk 55. Dilengkapi dengan 5.5 liter V8 enjin kenderaan yang mempunyai 415 puncak kuasa kuda yang 60 kuasa kuda lebih maka AMG biasa. Selain itu, tork juga telah meningkat dari 376 kepada £ 398 kaki. Kemuncak kenderaan ialah kecekapan bahan api telah meningkat sebanyak 30 peratus kerana ia menghantar 28mpg; dalam erti kata lain, 8,5 liter / 100km pada kitaran pemacu NEDC.
Dengan teknologi terkini enjin M157 bahawa ciri silinder Pengurusan AMG Silinder yang menutup sistem, di mana empat silinder akan ditolak di bawah beban separa. Selepas memilih 'C'; mod Kecekapan Kawalan penghantaran kenderaan, enjin masih boleh memberikan tork yang mencukupi yang 170lf kaki untuk tujuan pecutan di bawah keadaan pemanduan biasa. Ketika memukul nota yang tinggi, pengurus 8 operasi silinder boleh dilakukan dengan mudah dan pantas dengan jangka masa kurang daripada 30 milisaat pada 3600 rpm. Juga, untuk kedudukan omboh ke tempat yang sesuai, penderia aci engkol akan bekerja sihir dengan mencari arah putaran itu meletakkan 8 omboh silinder, supaya ia dapat menerima dan mengumpul suntikan bahan api yang mencukupi.Dengan teknologi itu, ia memberikan kenderaan suara meraung cepat apabila ia menyalakan, semua terima kasih kepada penyuntik piezo-elektrik yang tepat





Dipasang dengan enjin yang sama pada 2011 CL63 AMG coupe dan S63 AMG sedan; AMG M157 5,5 liter V-8 bi-turbo enjin, jarak gerek / strok, di antara silinder, langsung 2900 psi suntikan sistem yang sama, ia juga mempunyai anjakan yang sama juga. Walaupun ia tidak turbo bayaran, dan agak biasa, ia masih boleh membuat lebih baik dr kereta banyak di jalan raya. Selain itu, terdapat beberapa perubahan yang Mercedes yang dibuat kepada lebih bernas dr slk baru 55 AMG. Perubahan-perubahan tersebut adalah udara pengambilan baru baru saluran dan kepala silinder, diubah suai empat injap memandu dengan pelarasan camshaft berterusan, sistem bekalan minyak yang lebih baik dan lebih ringan, mati membuang semua kotak engkol aluminium. Terdapat juga model lain yang diperbadankan mampatan 12.6:1, pembakaran semburan berpandu, dan 7200 rpm redline. Untuk memastikan terdapat geseran rendah, tuang dalam saham berharga Silitec silinder dan gelang omboh bersalut karbon dipasang. Di samping itu, pengambilan yang lebih besar dan injap ekzos telah ditambah untuk mengecas kebuk pembakaran optimum.

sumbetr: allyazrin

0 ulasan:

Post a Comment